עוצמת הרכות, מה זה?!?

(מתוך הספר "עוצמת הרכות" של דר' טובי בראונינג)


עוצמת הרכות היא שיטה להתפתחות אישית לשיפור איכות החיים, היא גישה רבת עוצמה לחיים.
עוצמת הרכות כמו החיים מבוססת על יסוד המים ועיקרון הקצב. איפה שיש קצב יש חיים ואיפה שיש מים יש חיים
.
הקצב ברטט שקיצבו דומה לקצב פעימות לב של עובר בין 160-120 פעימות בדקה, ולכן נקרא "הפעמה", מעורר בגופנו  זיכרון של ההתפתחות ברחם. תחושת ביטחון והגנה זאת מאפשרת תנאים חיוניים המביאים להבראה.
ניתן להשתמש בעוצמת הרכות למטרות שונות כמו: הרפיה של סטרס והקלה של כאבים והפרעות גופניות, ההפעמה עוזרת בהורדת נפיחות ופיזור הצטברות נוזלים בגוף. הפעמות שימושיות לתקופת ההריון, מענגת את האם והתינוק ויוצרת קשר מיוחד ביניהם. כמו כן, גם בעיות ריגשיות כמו פאניקה, טראומה, דיכאון ובעיות ביחסים בין-אישיים. טיפולים סדירים מסיעים לשיקום ממצבי הלם, גמילה מהתמכרויות שונות. יש בהפעמה משהו שמביא ל"ניקוי ראש", חשיבה צלולה והשפעות חיוביות חדשות בחיים.
ילדים מגיבים להפעמה במהירות ובקלות. הפעמות סדירות יוצרות התחדשות מרגשת העוזרת בפיתרון בעיות בזוגיות ומערכת יחסים.
קשישים הסובלים מבעיות במפרקים מקבלים חידוש נעורים עם הפעמות סדירות ה"משמנות" מפרקים שהתיבשו והתקשו ומחזירות את הנוזלים המרפאים, את התנועה ואת החיים!
העקרונות עליהם גדלה החברה שלנו הן: "No pain, No gain", "כדי שתרופה תרפא היא צריכה להיות מרה" או "על מנת להחלים צריך לסבול". עוצמת הרכות שואלת מה התועלת בכאב לריפוי פצעים הכואבים גם ככה? התשובה היא שאנחנו התמכרנו לכאב.  ההתמכרות לכאב מעלה את העובדה שהבראה אמיתית לא באה על ידיי סבל אלא על ידיי האהבה!
מערכת העצבים מגיבה בחיוב לתענוג לא לכאב. כשלא מופעל כוח, לא מתעוררת התנגדות והדרך לריפוי עמוק, פתוחה.
אחד הנקודות החשובות ביותר בעוצמת הרכות היא שהיא כל כך טיבעית לנו שכל אחד יכול לעשות אותה. הנענוע הזה מוכר לנו מאז שהיינו תינוקות.
בעזרת ההפעמה ניתן לאתר חסימות ואיזורים שהתקשו עקב התנגדות. עוד יתרון של עוצמת הרכות הוא שגם המופעם יכול להבחין בהתנגדות ובחסימות שמתעוררות בגוף בזמן ההפעמה וכך להיות מודע יותר לשורש הבעיה לא רק לסמפטום וכך גם להפנים את הדרך לריפוי.
המים הם יסוד חשוב בעוצמת הרכות, קצב ההפעמה הוא בעל איכות של נוזלים. בעזרת ההפעמות אנו גורמים ומביאם לתנועה וקצב בגוף. המים המהווים כ-80% מגופנו צריכים להיות בתנועה מתמדת המשנעת את המזון ומערכת החיסון לכל חלקי הגוף. לכן הפעמות של עוצמת הרכות משמשות אמצעי למניעת מחלות ובעיות.
השיעור שהמים מלמדים אותנו הוא שרכות המים שוטפים בעוצמה כל דבר.
האינטראקציה בין המפעים/מופעם היא כזאת שלפעמים המפעים הוא המופעם והמופעם, ומפעים וכך נוצר ריפוי הדדי והריפוי הוא דו-סיטרי הנותן הוא המקבל והמקבל הוא הנותן. היחס הזה הוא יחס האהבה! והאלטרואיזם. יחס מעגלי של מה שאני נותן אני מקבל ומקבל את מה שנותן.


לפרטים נוספים והתייעצות, אפשר לפנות
נייד: 052-4877100
www.michaelmeer.com  .


 

3 תגובות:

  1. כל הכבוד מיכאל אהוב ליבי!!!

    השבמחק
  2. נשמע ממש מעניין...
    אשמח לשמוע עוד.
    אילו בעיות למשל ניתן לפתור?

    השבמחק
  3. תודה על השאלה.
    אני אייחד פוסט בשבוע הבא לנושא זה.

    בברכה,
    מיכאל.

    השבמחק